AKTUELLT

Kallelse till årsmöte

Årsmötet hålls tisdagen den 9 april klockan 17.30 på Handelsgillet, Kaserngatan 23, Hartwall kabinettet.

Alla är hjärtligt välkomna att delta i årsmötet.

Teaterbesök i vår

Tisdagen den 19 mars klockan 19.00 ser vi föreställningen ”Ens lite lugn i huset” på Lilla Teatern, Georgsgatan 30, 00100 Helsingfors.

Katastroffarsen handlar om Marcus som gjort ett otroligt fynd på loppmarknaden – juvelen bland jazzskivor – som han letat efter i åratal! Nu behövs bara lite lugn i huset, så ska han kunna njuta av den legendariska inspelningen. Men är det då man önskar att hustrun ska öppna en uppriktig diskussion om kommunikation i parrelationen? Är det då sonens identitetskris ska lösas? Är det då älskarinnan skall dyka upp med sina samvetskval? Är det då man vill besökas av nya grannen Pavel, en gäst som inte vill gå hem? Och är det då man måste hamna mitt i ett stambyte?

Pjäsen av Florian Zeller är inspirerad av ”Otherwise engaged” av Simon Gray.

I rollerna ser vi: Robert Enckell, Wilhelm Enckell, Max Forsman, Sixten Lundberg, Pia Runnakko, Åsa Wallenius och Fabian Silén.

Regi: Jaakko Saariluoma

Anmäl ditt deltagande till  maria.ekman-kolari@dnainternet.net

senast den 20.2 och betala som bekräftelse 30 euro för teaterbiljetten på föreningens konto Aktia FI78 4055 5452 3136 66. Betalningen bör synas på bankkontot den sista anmälningsdagen.

Biljetterna delas ut på teatern före föreställningen fr.o.m. kl. 18.30.

Föreningen bjuder på ett glas bubbelvin i pausen.

Medlemskap

Ansökan om medlemskap i föreningen sker genom att anmäla både postadress och eventuell e-postadress till sekreteraren under adressen sekreterare(ät)teaterforeningen.fi.

Vill du som redan är medlem i föreningen i fortsättningen få dina medlemsbrev per e-post?

Meddela din e-postadress här, Tack!

Spamfilter
Skriv siffran 1 med bokstäver: